Verksamhetsnamn: Los Panchos
Juridiskt namn: Solhan AB
Besöksadress: Signalgatan 6B, 621 47 Visby
Juridisk adress: Skeppsbron 14, 621 57 Visby
Org.nr: 556818-8634
Tel. 0498-271 174
E-post: [email protected]
Information & bilder på hemsidan ägs av företaget eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse.
Vår målsättning är att ge dig som kund en trygg och professionell service. Våra köpvillkor överensstämmer med gällande lagstiftning samt våra egna riktlinjer. Vid frågor, kontakta gärna oss via vår telefon eller e-mail.
Samtliga av våra priser är angivna i SEK inklusive 12% moms. I kundvagnen ser man det totala priset inklusive alla avgifter så som moms, betalningar och ev. frakt.
En beställning är bekräftad när du erhållit en sms- och/eller e-postad orderbekräftelse av oss, Los Panchos. Om du väljer leveranssätt Servering, bekräftas ditt köp direkt på vår hemsida efter godkänd betalning.
All kontaktinformation som anges i beställningsformuläret ska vara korrekt och tillhöra den som beställer maten. Avbeställning av en order kan endast göras via telefon senast 30 minuter innan utsatt avhämtningstid och 2 timmar innan vid större beställningar (fler än 6 rätter).
Beställningen ska hämtas i restaurangen. Vi förbehåller oss rätten att själva ändra och byta produkter i menyn ifall någon produkt tagit slut eller utgått.
Betalning sker genom vald betalningsmetod i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Swedbank och Bambora tillsammans med samarbetspartners.
Korbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt. Vid Swishbetalning debiteras ditt konto direkt.
Vid köp av livsmedel gäller ingen ångerrätt.
För att kunna ta emot, hantera och leverera din beställning kommer Los Panchos att behandla dina personuppgifter. All vår behandling av personuppgifter sker i enlighet med gällande personuppgiftslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina personuppgifter under Bilaga 1, Personuppgiftsbehandling.
Kontaktuppgifter till oss finner ni under fliken Kontakt på vår hemsida.
—————————————————-
För oss är det viktigt att du är trygg med vår behandling av dina personuppgifter.
Här kan du ta del av vår integritetspolicy och du kan alltid kontakta oss vid frågor, på [email protected]
Denna integritetspolicy sammanställer hur vi, Los Panchos hanterar personuppgifter. Personuppgifter behandlas i enlighet med EUs dataskyddsförordning (General Data Protection Regulation – GDPR).
Alla våra medarbetare är informerade om vår policy.
En personuppgift är allt som kan kopplas till en fysisk person, exempelvis namn, telefonnummer och information som framkommer vid till exempel en bokning hos oss.
Vi samlar in olika typer av personuppgifter om dig i samband med att du bokar hos oss, beställer mat på vår hemsida eller vid köp av presentkort.
Insamling av uppgifterna är nödvändig för att vi ska kunna ge service och optimera din upplevelse eller köp hos oss.
Personuppgiftsansvarig tillhandahåller personuppgifterna och bestämmer hur dessa hanteras.
Los Panchos är personuppgiftsansvarig för de uppgifter du lämnar till oss. Externa parter är personuppgiftsansvariga för de personuppgifter som samlas in från deras register, såsom betalningsformulär skapad av extern betalleverantör och olika plattformar för recensioner.
Personuppgiftsbiträden tar del av personuppgifter som tredje part. Det finns tjänster som kräver att leverantörer till oss kommer åt personuppgifter för att möjliggöra arbetet. Främst berör det IT-lösningar för ett välfungerande bokningssystem, beställningssystem och kommunikation. Dessa parter är personuppgiftsbiträden och för ökad skyddsnivå på data ingår Los Panchos personuppgiftsbiträdesavtal med samtliga personuppgiftsbiträden.
Former av personuppgiftsbehandling är bland annat insamling, lagring och radering av personuppgifter. Åtgärder och ändamålet för behandling av personuppgifter i mer detalj följer nedan:
När du beställer mat eller bokar ett bord med oss kommer vi att lagra dina uppgifter, detta krävs för att fullfölja vårt åtagande som vi har gentemot dig. När du gör en matbeställning via vårt beställningssystem online eller reserverar ett bord via vårt bokningssystem ingår vi ett avtal vilket berättigar behandling av personuppgifter för vår administration.
Det som berörs är namn, telefonnummer, matpreferenser, e-postadress och annan relevant information i samband med beställning/bokning/besök.
Uppgifterna lämnas av dig vid bokningstillfället eller senare kontakt.
Ja, bland annat för att kunna hantera våra beställningar, bokningar och övriga tjänster vi erbjuder.
Nej, vi använder ej personuppgifterna för varken marknadsföring eller nyhetsbrev.
Dina personuppgifter sparas inte längre än nödvändigt. Det vi har registrerat har du själv alltid rätt att ta del av vid förfrågan och ditt önskemål att radera dina personuppgifter tillmötesgår vi alltid om inte annan tillämplig lag kräver annat.
Vi vidarebefordrar inte uppgifter till tredje part om inte det finns lagkrav till grund.
Vi värnar om din integritet och skyddar dina uppgifter i enlighet med Datainspektionens riktlinjer och GDPR.
Om du har några frågor kan du kontakta oss via e-post [email protected].
—————————————————-
Du lämnar ditt samtycke till att vi placerar cookies på din dator, om din webbläsare eller motsvarande utrustning är inställd på att tillåta cookies. Du tar tillbaka ditt samtycke genom att ändra webbläsarens inställning.
Vi använder cookies på vår webbplats. Cookies är små textfiler som lagras på din enhet när du surfar och använder webbplatser eller andra onlinetjänster för att exempelvis underlätta vissa funktioner, som navigering på webbplatsen.
Vi använder cookies endast för att förbättra din användarupplevelse.
Cookies används ibland för att samla in uppgifter som anses utgöra personuppgifter, som exempelvis IP-adresser och information kopplad till IP-adressen, men inga personuppgifter som är direkt hänförliga till dig som person. Syftet är att kunna skapa personligt och relevant innehåll för dig som besökare.
Cookies kan antingen raderas automatiskt när användaren stänger sin webbläsare (så kallade ”session-cookies”) alternativt lagras på användarens dator för att underlätta vid framtida besök på webbplatsen (så kallade ”permanenta cookies”). Även permanenta cookies ska tas bort automatiskt efter en viss angiven tid.
Post och Telestyrelsen, som är tillsynsmyndighet, har publicerat frågor och svar om cookies.
Är din webbläsare inställd på att tillåta cookies har du lämnat ditt samtycke till att vi placerar cookies på din dator. Du kan ta tillbaka ditt samtycke genom att ändra inställningar i webbläsaren.
Öppna verktygsmenyn, välj Internetalternativ, gå till fliken Sekretess i dialogrutan Internetalternativ, flytta reglaget för att ändra inställningar.
http://windows.microsoft.com/sv-se/internet-explorer/delete-manage-cookies
Välj Mer > Inställningar. Välj sedan Visa avancerade inställningar under Avancerade inställningar och önskat alternativ under Sekretess och tjänster > Cookies. (Blockera alla cookies blockerar alla cookies som webbplatser försöker spara på din dator. Blockera endast cookies från tredje part blockerar cookies från tredje part som sparas av externa webbtjänster, till exempel inbäddade annonser på webbsidor som du har besökt.)
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-10/edge-privacy-faq
Öppna menyn (verktyg), välj inställningar, gå till vyn Sekretess i dialogrutan Inställningar, ändra hur Firefox ska spara information med rullgardinslisten.
https://support.mozilla.org/sv/search?q=cookies
Öppna anpassa-menyn, välj alternativ, gå till vyn Under huven, välj Innehållshantering vid rubriken Sekretess, ändra hur Chrome hanterar cookies.